Sunday 24 March 2013

install dan reset minda...part 2...last

part 2 reset ni dah lama dah tulis tapi tk publish..harap dapat maklumat berguna..


assalamualaikum.....

skrg sbk bebeno nk update blog ni...
ni nk update plk tentang mcm mna nk intall minda....

pertama sekali nk install minda...
think positif...

step by step....
 1-pejamkan mata ingt semua bnda yg kita tk suka....
 2-ingt  dan luahkan segala benda buruk itu...tapi niat dalam hati ini last time untuk kita ingt dan sedih sbb perkara ini...
 3-sebutkan" subhanalllah"x25
 4- done dan niatkan untuk mulakan memory baru....set dalam minda...

done install minda....:)

teringt plk 1 kisah yg diceritakan oleh pakar motivasi itu...

ada sorang tukang cuci yg masuk dalam sesi motivasi tu...

M-kenapa kamu muram ja...
TC-saya tk dapat nk lupakan perkara yg buruk dalam hidup saya.
M-klau boleh beritakan pada saya masalah tu..
TC-boleh..sebenarnya dulu bos saya pernah tampar saya depan org di tempat umum,saya malu dan marah.
M-klau macam tu kamu fikir dan setkan dalam minda kamu sifat "kasihan" kepada bos kamu tu..kasihan dia sebab dia tk bahagia macam kamu...bila dia buat sesuatu yg negatif kamu fikir kesian dia...jadi semua hari kitakan positif sahaja.
TC-terima kasih

No comments:

Post a Comment